Archirektura systemów komputerowych - Studia stacjonarne


Wykłady:



Uwaga: Prezentacje mogą być zmieniane po wykładach. Kolejność omawianych zagadnień może ulec zmianie. Przypominam - przeglądanie prezentacji nie zastąpi udziału w wykładzie!


Laboratoria:



Kilka słów wstępu

Tematyka laboratoriów odbiega nieco od tematyki wykładów (pozwoli to uniknąć ich powtarzania). Na laboratoriach zajmiemy sie architektura komputerów widzianą "oczami użytkownika".

Ćwiczenie 1: Karta Graficzna cz. 1

Tematyka ćwiczenia:

  • Pojęcie grafiki 3D
  • Ray tracind vs. rendering
  • Metody generowani grafiki 3D - czyli co włąsciwie robi karta graficzna
  • Kompresja i dekompresja obrazu i filmu

Prezentacja z cwiczeń: cwiczenie 1 (grafika 3d).pdf

Ćwiczenie 2: Karta Graficzna cz. 2

Tematyka ćwiczenia:

  • Bugowa karty graficznej
  • Parę słów o rozwoju kart graficznych
  • Schemat budowy i dziłania GPU
  • Shader-y
  • Współpraca wielu GPU
  • Direct-X i OpenGL

Prezentacja z cwiczeń: cwiczenie 2 (kara graficzna).pdf

Ćwiczenie 3: Karty dżwiękowe

Tematyka ćwiczenia:

  • Cyfrowy zapis dzięku
  • Metody generowania dzwięku
  • Rozwój kart dzwiękowych
  • Dzwięk 3D

Prezentacja z cwiczeń: cwiczenie 2.pdf

Ćwiczenie 4: Diagnozowanie i naprawa komputera PC

Tematyka ćwiczenia:

  • Typowe problemy:
    • Właśnie zmontowany komputer nie działa
    • Czarny ekran monitora
    • Dźwiękowe komunikaty o błędach
    • Diody na obudowie
    • Problemy z dyskami
    • S.M.A.R.T.
    • Problemy z pamięcią operacyjną

Prezentacja z cwiczeń: cwiczenie 4.pdf

 
© Artur Bartoszewski