Architektura komputerów - studia podyplomowe - Wykład

Wyniki egzaminu:

Nazwiso i imię Punkty     Ocena
Figarska Dorota13p4
Gajewski Michał15p5
Grabowska Katarzyna15p5
Kococik Piotr15p5
Kogut Alicja15p5
Lach-Zwierz Magdalena12p4
Lisowski Michał12,54
Madej Tomasz13p4
Niemirska Izabela12p4
Nowak Sylwester15p5
Porczak Szymon13p4
Strzałkowski Michał12,5p4
Weremiuk Sebastian15,5p5
Kwiecińska Iwona10,5p3,5
Wójcik Magdalena15,5p5

Tematy do testu zaliczeniowego:

  • Cyfrowe dane (str. 2-3)
  • Układ cyfrowy a komputer (str. 5-7)
  • Model von Neumana (str. 12-16)
  • Najprostszy schemat komputera (str. 18-19)
  • Magistrala (str. 23)
  • Pamięcią o dostępie swobodnym (str. 3)
  • Pamięć RAM i ROM (str. 4)
  • Pamięci dynamiczne i statyczne (pojęcie i zastosowanie - bez schematów
  • Kości pamięci - wyjęcia i wyjścia (rys str. 9)
  • Definicje: adres; słowo i organizacja pamięci,
  • Obsługa pamięci DRAM (należy umieć opisać rysunek ze strony 19)
  • Odświeżanie pamięci DRAM (definicja)
  • Jednostka arytmetyczno-logiczna (str. 3-4)
  • Schemat blokowy mikroprocesora (I) (str. 5-7)
  • Rejestry specjalne (str. 9)
  • Schemat procesora (II) (str. 17-23) - trzeba umieć opisać schemat (będzie narysowany) i wymienić zadania poszczególnych bloków
  • Architektura RISC i CISC - (str. 26-27)
  • Stos (str. 32-33).
  • Zasada przetwarzania potokowego (str. 35-36)
  • Organizacja pamięci CHAHE (str. 42)
  • Procesory logiczne i fizyczne (rysunki ze stron 46, 47
  • Układy we/wy (str. 5)
  • Układy wejścia/wyjścia współadresowane z pamięcią operacyjną (str. 6 - bez rysunków)
  • Układy wejścia/wyjścia izolowane (str. 8 - bez rysunków)
  • Rodzaje operacji we/wy
  • Sterownik przerwań - definicja i zadania (str. 21)
  • Tablica wektorów przerwań - definicja
  • Operacje wejścia-wyjścia z pośrednim sterowaniem przez procesor (DMA) (str. 24)
  • USB (strony: 3; 6; 7; 8; 9)
  • Proces modulacji i demodulacji
  • FAT, sektor, klaster - definicje
  • Kluczowe obszary dysku (str. 10)

UWAGA! Pisząc „definicja” mam na myśli zrozumienie, a nie formułkę wkutą na pamięć. To mogą być pytania wyboru dotyczące jakiejś cechy wynikającej wprost z podanej definicji. np.: Czy pamięć ROM jest pamięcią o dostępie swobodnym?
Opis „str. xx” dotyczą numerów slajdów w odpowiednich prezentacjach.

 
© Artur Bartoszewski